fredag 19 januari 2018

Styrketräning för ben

Idag blev det en timmes pass i gymmet på jobbet. Tänkte jag skulle börja styrketräna som komplement till cyklingen 1-2 gånger i veckan.
Började med 15 minuter på löpbandet där jag sprang 10km/h flakt första km sen höjde jag till 10 grader i en km och återgick sen till flakt de sista 500.

Testade på lite marklyft. Det märks att jag inte styrketränat på ett tag. Körde på 100kg i 5 set om 12 reps och det var grymt tungt nu.

Fortsatte sen med knäböj och där var jag ännu svagare. Körde på 110 kg men det blev bara 4 set med 6-8 reps.
Fortsatte med lite coreövningar efter det. Hoppas jag får tillbaka styrkan snart när tekniken kanske sitter lite bättre och rutinen kommer tillbaka.
Hade tänkt köra med lite mindre vikt i början och fler reps för att sen gå över till mer maxstyrka och färre reps där det kanske bara blir 3-5 repetioner.

Inga kommentarer: