söndag 22 april 2018

Tävlingspremiär på MTB Keps Cup Ursvik

Idag skulle det bli tävlingspremiär på MTB för året. Det var första och sista Keps Cupen för året då vintern var så lång så de andra tävlingarna var tvugna att ställa in pga all snö.
Men nu var det äntligen dags.
Tävlingen gick i Ursvik och det var en riktigt rolig bana med mycket tekniska roliga singeltracks.
Banan var i stort sett snustor och fin hela varvet men tyvärr skulle vi över åkern på 100 m slutet där det var dyblöt och riktigt lerigt.
Synd att det stället inte gick att ta bort för nu blev man tvungen att sanera allt igen när man kom hem.

Vi i H40 skulle köra 4 varv idag och det tog runt 12-14 minuter att ta sig runt ett varv.

Jag kom iväg skapligt bra i starten och första halvan var ganska teknisk med några krångliga branta berghällar där jag hade hitttat ett bra spår och kunde köra om på. 
Höll mig ganska långt framme första varvet men sen blev jag lite trött.
Hitta ett bra tempo för mig och körde på. Körde med Stefan Granström och hade lite jojokörning. Han är starkare än mig men jag körde bättre på de tekniska partierna så vi låg ganska jämt.
På slutet av 3:e varvet kom jag ikapp William Lewis som körde starkt men hade blivit lite trött på slutet. 
Han hängde på ut på fjärde och körde om i startbacken.
Kul med starka ungdomar.

William fastnade lite på de tekniska partierna så jag körde om igen och började gasa ikapp Stefan igen som var en liten bitt framför.
Med någon km kvar så råkar Stefan köra fel så jag gapar på han när jag kör förbi så han ska komma in på rätt spår igen.

Nu var det bara att gasa in sista vägen in till mål.
Lyckades komma 2:a i min klass efter Erik Greljus som van säkert idag med nästan 2 minuter.

Kändes dock bra i benen och skönt att jag inte var superlångt efter då jag haft ganska mycket problem med min diabetes sedan jul.

Kanske är påväg tillbaka skulle vara skönt om jag kunde få lite bra ben till Lidingöloppet.


Inga kommentarer: