tisdag 10 april 2018

Liten lättning av en Trek Émonda SLR 8 Disc

Blev en liten lättning av min Trek Émonda SLR 8 Disc ikväll.
Jag har ju kört in den i 100 mil på Mallorca nu och laborerat lite med sittställningen nu och tror att jag har hittat den bästa för mig.
Fick byta sadelstolpe till en med kortare seatback och lite längre och jag har sänkt styret och vinklat det lite neråt.
Sadeln har jag vinklat något uppåt mot förut också.
Då jag kände mig tillfreds med styrhöjden så var det dags för  kappning av styrröret. Det blir både lättare, snyggare och säkrare och den lättningen kostar ingenting. Dvs om man inte gör det stora misstaget att kapa för mycket för då kan det bli äckligt dyrt.

Så nu var det bara att ta loss gaffeln och börja såga efter noga mättningar och markeringar.

Blev riktigt snyggt när det var klart och nu behöver jag inte vara lika rädd att slå i nötterna om jag vurpar.
Alltid kul att få till cykeln till perfektion. Jag är ju alltid pedantisk med mina cyklar och vill ha de snygga och fräscha hela tiden. Och det är alltid kul att köra på cyklar som är perfekt justerade efter en. 

Hela 16 gram sparade jag på det också, alltid något. Kul och kunna skala bort lite onödig vikt.






Inga kommentarer: