fredag 6 april 2018

Lagtempo

Idag skulle vi träna lagtempo. Vi körde ganska lugnt ut till Carla Iliteres där vi försökte komma in i en bra körning för belgisk kedja.
Blev lite stop här och där för att samla in alla och snacka lite taktik.

Vid Carla Iliteres försökte vi hitta ett fik ute vid vattnet men körde lite fel men hamna på en fin utsiktsplats istället.

Sen kom vi till en fyr där Jonathan och Torbjörn skulle testa att köra en maxning uppför. 
Torbjörn tog hem det KOM:et med lite hjälp av Niklas som drog första halvan.

Efter en liten fila så var det då dags att köra det riktiga lagtempot hemåt. Vi hade en liten sträcka på runt 7 km där det var tänkt att vi skulle dra på ordentligt.
Det gick inte så bra för oss MTB:are.
Redan efter några minuter så tappar Jonathan farten efter sin dragning och jag ligger precis efter. Jag trodde han bara skulle vika åt sidan för att växla men han var tyvärr rökt.
När jag sen upptäckte det och skulle försöka köra ikapp så var det så trångt att jag inte kom förbi och fick bromsa.
Att sen axa upp i 60km/h och brygga den 50 meters lucka som bildats var jag inte tillräckligt stark för när det var 10 starka gubbar som låg och växeldrog där framme.

Kom ikapp lite men efter knappt en km kom en uppförsbacke och då var det bara att kasta in handuken för jag hade inte en chans längre att orka med.

Fick lite fartträning i alla fall och 93km på 3:15

Inga kommentarer: