söndag 17 juni 2018

Dagen efter Vätternrundan

Idag blev det en skön sovmorgon till kl 9. Vi kom i säng ganska sent då vi käka middag runt 23 tiden.
Magen var upp och ner hela kvällen och den är fortfarande inte helt bra.

Det känns lite surt att inte ha klarat SUB 8. Det gick så lätt och fint fram till 22 mil då magen vände ut och in på sig.
Det var som ett extra långt distanspass.
Min Garmin klocka tyckte bara att jag hade 4.4 i konditionsträning och 2,7 av 5 på anaerob och återhämtningstiden var bara 44 timmar enligt klockan.

När jag körde distanspass själv på 16 mil för föra veckan så hade jag 5.0 och 4,8 och en återhämtningstid på 4 dagar. Man ska ju ta de värdena med en nypa salt då pulsen kan variera men de är ändå en liten fingervisning på hur hårt jag har kört.

Sitter och funderar på om jag hade orkat köra en SUB 7 satsning. Problemet där är nog att grupperna inte är lika stora så att jag får dra mer. Jag var dock väldigt aktiv igår och missade aldrig en förning. Men när hastigheten ska upp 4-5 Km/h så blir det även lite jobbigare att ligga i klungan och ska man då även dra mer så kan det bli riktigt tungt på slutet.

Det krävs en del att köra SUB 7. Det är 50 minuter snabbare än vad vi körde igår.
Det är dock alltid kul och leka med tanken att försöka sig på det. SUB 7 är ju lite av ett riktigt mandomsprov. 
Men sen är det så mycket beroende på väder och vind. Inte så kul och köra i 5 grader och regn med en massa vind.

For se om det blev min första och enda Vätternrundan det här eller om jag orkar köra en gång till.

Inga kommentarer: