onsdag 6 juni 2018

Sista långpasset innan Vätternrundan

Idag blev det ett långt distanspass. Tänkte att jag måste få till ett sista långpass innan Vätternrundan. Hinner inte med något mer långpass då det är Lida Loop i helgen här.

Tänkte jag skulle testa lite mindre och roligare vägar idag än vad jag gjorde i söndags.
Körde samma väg till att börja med men svängde sen av mot Kårsta och Närtuna och upp till Gottröra för en snabb matpaus.

Hade kört runt 8 mil nu så det var runt hälften kvar. Köpte på mig lite godis och sportdryck så jag skulle klara mig hem.

Blev hemåt mot Upplands Väsby men tog ett varv runt Markimvarvet fast åt fel håll.

Fick ihop 161,6 km på 4,56:42 och en medelhastighet på 32,7. 
Det var 1,5km/h snabbare än i söndags men nu hade jag bara 141 i medelpuls gämfört med 152 i Söndags.
Kändes som jag tog i mindre också men vindarna var nog sämre i söndags också då det inte blåste i början men sen blev det riktig motvind på vägen hem.

Var skönt att få till ett sista riktigt långpass innan Vättern i alla fall.

Inga kommentarer: