torsdag 14 februari 2019

Alla hjärtans dag

Idag var det alla hjärtans dag. Vi hade inget planerat men jag ville komma hem någorlunda tidigt men ändå hinna träna lite så det blev ett lunchpass med Bodycombat. 

Vi tog en finmiddag hemma sen med hela familjen.

Både jag och Eva hade köpt efterrätt så det blev lite mycket att käka.
Oskar var dock hungrig och ville ha mer. Jag sa på skämt att du kan få en bitt till om du springer 10 varv runt husset.
5 minuter senare var vi ute och sprang och det blev hela 10 varv och han var snabb den lilla athleten. 
Han höll mellan 5:18-6:00 minuter per km och det blev 3 km.

Trodde inte han skulle springa så fort. Jag hade jeans på mig och min varma vinterjacka för jag var beredd på en lite lugnare promenad eller kanske att han skulle ta i lite ett varv. 

Men nu drog han på alla 10 varven så jag blev helt svettig.

Här har vi en nöjd kille som fick sin tårtbit.


Det är andra gången på kort tid han överraskar mig med hur snabb och stark han är. Senast var ett par veckor sen när han klarade en bana vid Extremfabriken och fick en leksak för 500:-

Jag får börja ge Oskar lite mer utmanade utmaningar så han får lite att jobba med.


Inga kommentarer: