söndag 10 februari 2019

Slaskdistans med MTB Täby

Idag blev det ett lite längre pass. Vädret var inte direkt uppmuntrande. Någon enstaka plusgrad och blött och grått. Var inte supermotiverad att köra då jag viste att det bara var sorbetsnö i skogen som var helt omöjligt att köra i också. 
Men som tur var skulle MTB Täby ut och köra och det är alltid roligare att köra med andra än att köra själv, speciellt när det är skitväder.

Vi samlades vid Skavlöten sen bar det iväg på grusvägar längs vattnet mot Danderyd.

Blev ett varv runt Tranholmen när vi ändå var där borta. Där var det ganska tungtrampat då det var ganska mjukt och blött underlag där.


Vi fortsatte sen mot Edsviken där det var ganska mycket sorbetsnö gick inte fort att köra där.

Jag hängde inte med hela vägen tillbaka till Skavlöten då det var för mycket snö ute och jag skulle hem till familjen där Emilia skulle ha sitt 4:a års kalas.

Fick ihop 3h och 40 minuter i alla fall och 62 km körda. Var bra att jag kom ut i alla fall. Har blivit för mycket köra inomhus så det var skönt att få lite friskluft trots halvtaskigt väder.

När jag kom hem så blev det kalas för Emilia som har fyllt 4 år. Hektisk helg det här.


Avsluta dagen med en pizza med Jocke som var här och hälsa på ifrån Falun med barnen. Kul och få finbesök.






Inga kommentarer: