torsdag 7 februari 2019

BOX och intervallpass på Monarken

Idag blev det 2 hårda pass. Först ett 45 minuters BOX pass på jobbet.
Tog i lite mer än vad jag hade tänkt mig ifrån början. Det var ett helt nytt pass som jag inte kört förut så jag viste inte vad som väntade så jag drog med som vanligt och matta på och helt plötsligt stod jag där och flåsa med över 170 i puls. 
Vi avslutade med stationsövningar där man körde 15 sekunder på varje och det var runt 8 stationer som skulle köras 2 varv.
Riktigt jobbigt när enda vilan var att gå till nästa station.

På kvällen så blev det Sufferfest på Monarken skulle sköra There is no Try. 
Jag hade tagit insulin 3 timmar innan så jag hoppades på att den skulle sluta verka. Hade dock varit lite låg 1 timme innan start så jag åt en macka och 1 banan och ett glass mjölk.
Blodsockret började gå upp och då jag ätit ganska mycket trodde jag det skulle fortsätta stiga så jag började köra. 

Men redan efter 2:a intervallen så störtdök blodsockret till under 2.2mmol/l

Då det var ett ganska hårt pass så skulle jag aldrig klara det utan en paus så det var bara att stanna och dra i sig en godispåse.

Viste inte om jag skulle orka genomföra passet då jag var så låg och det var hårda intervaller i början där jag inte orka köra igenom 4:e intervallen.
Men sen kom en längre intervall strax under tröskeln och då började det kännas bättre.

Sen var det bara 4 kortare men hårdare intervaller kvar så jag tänkte att jag testar och kör och ser hur långt jag orkar.

Det gick över förväntan och jag tog mig igenom resten av passet.

Skönt och inte behöva bryta. I morgon ska det sita fint med vilodag och inte träna alls. Bara promenera lite.



Inga kommentarer: