torsdag 6 augusti 2020

Ett par varv vid Fiskartorpet

Idag blev det ett varv till Fiskartorpet. Tänkte jag skulle träna lite på Flowtrail banan och sen köra ett par hårda varv på Fiskartorpet banan.

Börjar äntligen få lite flytt på dubbelhoppen i början nu. Jag har försökt kicka iväg alldeles för tidigt så jag har inte kommit över hela hoppen.
Nu körde jag lite senare precis innan puckeln tog slut och då gick det mycket bättre.
Nu gäller det bara att jag får det att sitta i ryggraden så jag inte behöver tänka på det varje gång jag skall hoppa.

Körde 1 varv hårt på Fiskartorpet banan efter det. Tyckte inte jag gjorde så många misstag men det gick inte superfort. Lyckades tappa flaskan också och jag hade inte druckit något så jag började bli lite törstig.

Tog ett varv till för att hitta den och den hade ramlat i nedförsbacken mot vattnet.
Körde på sen och fick precis samma tid som första varvet trots att jag kört långsamt i början och stannat för att dricka.

Tänkte jag skulle fortsätta öva lite på tekniken och ville testa det här hoppet.


Just då var jag ensam där och viste inte om jag skulle våga försöka om jag skulle krascha. De vanliga hjärnspökena sate stop för det så jag fega ur.
Körde några varv på Flowtrailen och när jag kom tillbaka hade det kommit en till som övade på just det hoppet.
Vi började snacka och han satte hoppet några gånger så jag tänkte att då måste jag också försöka.

Jag tog sats och hoppade och som vanligt så var det löjligt enkelt. 
Det var bara att lyfta lite på framhjulet och hålla sig rak over hoppet så inte nosen skulle gå ner.
Jag brukar alltid säga en gång ingen gång så jag tog hoppet 3 gånger till.
Det var inga problem då heller så nu sitter den också.
Ett till hopp jag kan checka av nu. Så skönt.

Den är inte så hög så jag vet inte varför jag fegat på den förut, men nu sitter den i alla fall.


Efter det så var det dags att cykla hem igen. Blev ett riktigt skönt pass det här.


I morgon bär det av till Järvsö igen. Då är det dags att testa lite downhill igen.
Hoppas jag kan lära mig hoppa lite mer där.


Inga kommentarer: