söndag 9 augusti 2020

Kristin vi gick inte ihop idag

Idag var det sista dagen här i Järvsö för oss. Planen var att jag skulle nötta lite svarta leder och få till tekniken där.

Jag hade kört Itzy Bitsy igår och där hade jag hittat ett ganska bra spår som jag kunde köra.

Nu skulle jag testa Kristin som jag aldrig hade kört förut.

Första varvet var bara en rekondrunda för att se hur den såg ut. Den var ganska mycket svårare än Itzy Bitzy och jag fick stanna till på ganska många ställen och titta på olika spårval.

Dock så var nästan allt överkomligt och jag hittade linjer jag kunde köra utan problem.
Dock så fastnade jag på den här där man skulle hoppa ut ifrån en sten och landa på ett jämt och fint plankhinder.


Problemet var att det var en liten chikan innan uthoppet som var ganska sandig och småhal. 
Jag fegade ur varje gång jag körde där idag. Så jäkla surt, Jag vet att jag tagit värre hopp och kört liknade uthopp förut. 
Men skallen bara vägrade idag. Varje gång jag tvekat vid såna hopp förut och sen tagit modet till att köra så har det varit barnsligt enkelt när jag väll kört.

Nu var jag dock ensam där varje gång jag körde och jag hade inte sätt någon annan som tagit det så det satte väll extra mycket giller i skallen på mig.

Det är ju alltid lättare om man har någon att följa eller åtminstone kan se någon annan ta det för att se hur mycket fart som behövs och se hur landningen kan tas.

Gjorde 4 försök men lyckades inte övervinna hjärnspökena. Får bli nästa gång vi kommer hit.

Körde med Oskar sen och vi bomba på Barbro och Manolito.


Oskar har fått upp tekniken lite här också. Förut klev han av på några ställen på Manolito men nu körde han hela utan att sätta ner foten. Riktigt kul att se.

Han körde hela Barbro själv också.

Har blivit 3 grymma dagar här i Järvsö nu och jag har lyckats få till tekniken lite bättre nu.
Min Trek Top Fuel har levererat hela tiden också, riktigt grymt att det går att köra svarta leder med den också.



Inga kommentarer: