onsdag 12 augusti 2020

Test av att åka Wakeboard

Idag skulle jag testa något jag aldrig gjort förut. Jag och Anders skulle ut till Arlanda och The Cable Park för att testa på wakeboard. 
Riktigt spännande. Man skulle hänga efter en lina som
gick runt den lilla sjön där.
Det var svårare än vad jag trodde. Det blev ju ett ryck i starten då linan gick lika snabbt hela tiden och man startade stillastående. 
Det blev några krascher i början där då jag bara dök rakt ner i vattnet.

Lyckades komma upp några gånger men då kom nästa problem att svänga. 
Jag hade verkligen problem med att svänga.
Linan slacka lite innan svängen sen ryckte det till ordentligt när den fått fart igen utefter kurvan.

Jag lyckades aldrig hitta balansen där. Jag skar alltid ner i vattnet sen lyckades jag inte ta mig upp.

Vi körde i 2 timmar och jag lyckades aldrig ta mig runt ett helt varv. 
Det var grymt kul att testa på så det lär jag göra igen. Förhoppningsvis ska jag komma runt hela banan då.


Det svåraste för mig var att svänga. Jag hittade aldrig balansen där och då kurvorna kom så snabbt han jag aldrig rätta ut mig och komma i rätt position innan linan drog till igen.

Men skam den som ger sig. Nytt försök snart hoppas jag.

Inga kommentarer: