lördag 5 december 2020

Blev Alpe du Zwift ikväll

Då jag tävla igår och körde på ganska hårt så tänkte jag att jag inte skulle raca idag utan köra lite lugnare.
Var dock sugen på att ta i lite gran och jag hade aldrig testat Alpe du Zwift så den fick det bli.
Körde hela Tour of Fire and Ice, trodde dock inte att inledningen till Alpe du Zwift skulle vara så lång. 
Hade inte läst på så noga men det var ju över 100 höjdmeter ditt och runt 13 km innan starten på klättringen.

Sen bar det iväg uppför. Jag hade väll som mål att försöka ta mig upp på under en timme men det sket sig ganska snabbt.
Oskar kom och stängde dörren till cykelrummet så jag höll på att brinna upp av värmen där inne.
Fick ta en paus och fylla på dricka och öppna dörren igen.
Började köra igen men efter ett tag kom Eva hem och hon stängde också dörren så det blev en paus till och lite påfyllning.
Kom upp på 1:04:15 tillslut lagom svettig.


Tror dock att under 1h borde jag klara om jag maxar och inte tar några pauser och får ha ventilerat ordentligt. Nu gick det inte riktigt superfort men jag bör skapligt trött ändå trots att jag försökte att inte gå på rött och hålla ett någorlunda jämt tempo.


Man undrar ju dock hur de som har KOM:et tagit sig upp när de kört runt 10 minuter fortare än en super dopad Marco Pantani 1997


Har de halverat sin vikt och kört med elcykel kan man ju undra.




Inga kommentarer: