torsdag 3 december 2020

Zwiftrace med lite backe

Ikväll blev det lite Zwiftrace. Den här gången testade jag på OTAKAM Race Series 29,5 km med 350 höjdmeter. Lite för mycket backar för att jag skulle orka med.


Den här gången startade alla klasser samtidigt så det gick riktigt fort i starten. Försökte hänga med en bit men det var lönlöst. Hamna ganska långt ner i klungan så det var bara att försöka hänga med i den klungan som jag hamna i.
När vi kom till backen så drog det ut sig ganska ordentligt. Jag försökte köra mitt eget tempo men ändå ligga på rulle så jag inte skulle tappa för mycket.
Hamna i en liten klunga ut på andra varvet och vi höll ihop hela varvet. Jag höll på att tappa i backen men lyckades hänga på till toppen sen var det bara att försöka håla i sig till mål. Var en liten backe på slutet men den orkade jag gasa med och lyckades ta spurten i vår lilla klunga på slutet så det var skönt.
Kom in på en 28:e plats efter att alla som fuskat med fel klass blivit diskade.
Han som kom först hade 4.9 watt/kg så han blev diskad. Förstår inte varför man kör i fel klass om man ändå ska köra på så där.



Inga kommentarer: