tisdag 1 december 2020

Zwiftintervaller

Ikväll blev det intervallträning på Zwift med MTB Täby. Första gången jag testar ett meetup pass i Zwift med uppkoppling via headset så man kunde prata med varandra. 
Vi började med 12 minuters uppvärmning sen körde vi av 6 stycken 2 minuters intervaller med 3 min vila emellan. Vi avsluta med lite lugnare cykling för att sen gasa de sista 3 kilometrarna.
Blev ett kort och hårt pass med mycket VO2Max för mig som inte är så bra tränad. Men jag hängde med alla intervallerna så det var riktigt skönt.

Brukar kunna ligga på strax över 400 watt på 2 minutare med den vilan i vanliga fall men nu med betablockerare så låg jag runt 370-380 watt så det är en bit under. 
Men det är skönt så länge jag inte blir totalt avhängd.
Riktigt kul pass så det lär det bli mer av. Jag gillar verkligen att jaga någon så det blir så mycket roligare när man är fler och kan köra tillsammans.

Inga kommentarer: