söndag 31 oktober 2021

Capital Enduro Series final Väsjöbacken

Idag var det final i Capital Enduro Series vid Väsjöbacken. Det bjöds på riktigt tekniska banor med en massa rötter och stenar som ofta gick på skrå.
Det var nog en av de svåraste rejsen jag har kört tekniskt då det var både blött och halt också.

10 sträckor skulle köras totalt men det var några som vi skulle köra 2 gånger också.
Då det var final så var det ett ganska stort gäng som kom och körde. Riktigt kul med sån uppslutning.

Av någon anledning så kände jag mig riktigt trött. Hade inget tryck alls i benen och orkade knappt uppför backarna på transportsträckorna upp.
Jag hade svårt att få till spårval och flytt på de tekniska partierna också. Jag halkade mest runt och hitta inget fäste.

Första sträckan hade jag kört det mesta förut men det hade kommit till en liten uppförsbacke. Den missade jag helt och höll på att köra runt så jag fick kliva av och gå.
2:a sträckan har jag också kört ganska mycket fast där hade de gjort om den lite och satt till ett ganska svårt skråparti som jag fick sätta ner foten på.
3:e banan var också en som jag kört en del förut. Skogspartier där var dock riktigt hal. Jag tog B spåret för A spåret var alldeles för brant för mig.


Sen kom 4:e spåret som gick på baksidan. Första halvan gick ganska bra men sen när jag skulle svänga höger in i stenröset så tappa jag helt och fick stopsladdar och gled runt hela tiden. Den var riktigt hal och svår och jag kunde inte koncentrera mig ordentligt och tappa flytet.
Sen kom 5:e sträckan som är ganska brant. Jag klara den första branta partiet men sen när jag skulle över det hala röret på framsidan fick jag sätta ner foten för att inte halka ut helt. Sen fick jag inte i foten i pedalen igen och bara gled ner för halva backen. 
På sträcka 6 så var det ett nytt spår för mig. 
På ett parti skulle man över en ganska stor sten och där fick jag stanna till för jag lyckades inte hoppa över den då det var så halt.

Sen körde man om 3:an 4:an 6:an och 5:an. Det började torka upp lite på slutet och på 9:e sträckan så började det kännas lite bättre och jag fick till det ganska bra ända fram tills jag kom till den stora stenen där jag skulle lyfta framhjulet men fick sladd och fastnade helt istället.

Jag måste börja träna på steniga partier med mycket skråkörning för idag var jag inte snabb på det.


Jag kände mig riktigt seg idag. Hade inget tryck alls och kunde knappt koncentrera mig.
Jag brukar kunna köra hyfsat bra på de tekniska partierna men idag var det så grymt halt så min lilla teknik räckte inte till.

Måste ge en eloge till arrangören. Det var grymt bra arrangerat och kul och få köra på hemmaplan. Riktigt roliga och utmanande.
Sen var ju hamburgaren efter racet grymt god.


Åkte till mamma på finnmiddag med svärföräldrarna på kvällen och när jag kom hem så förstod jag varför jag varit så trött. 
Jag har fått olika piller för mina betablockerare och blodfetter och de såg likadana ut så jag hade lyckats ta dubbla doser betablockerare. Inte så konstigt att jag inte orkar trampa.
Det var ju typiskt, alltid ska det vara något. Så lätt hänt när det bytts märke varje gång jag går till apoteket.

Fullständiga resultat ifrån Capital Enduro Series finns här.

Inga kommentarer: