tisdag 19 oktober 2021

Kall ungdomsträning

Ikväll var det dags för ungdomsträning ute vid Bögs Gård igen. Det märks att det blivit höst nu för det börjar bli riktigt kallt på kvällarna nu när solen gott ner.
Jag tog på mig både vinterbrallor och jacka men tyckte ändå det var lite svalt.

Jag sa åt Oskar att ta på sig ordentligt och la fram handskar och mössa men Oskar tog bort handskarna upptäckte jag halvvägs påväg ditt.

Frågade vad han gjort med dem och fick bara till svars att han lämnat dem hemma.

Vi var redan sena så jag tänkte att han får lära sig den hårda vägen så vi körde på.

Han tyckte det var helt OK i början men sen blev det nog väldigt kallt när det började närma sig nollan.

Vet inte varför han inte vill köra med handskar för han slänger alltid iväg dem. Men idag ångrar han nog att han gjorde det. Får se om han tar på sig dem nästa gång.



Inga kommentarer: