söndag 10 oktober 2021

Stockholm Cyclocross Weekend dag 2

Idag var det andra dagen på Stockholm Cyclocross Weekend 
Idag hade jag fått med mig resten av familjen och Oskar skulle köra också.
Hade både limmat och tejpat mitt bakhjul igår och även höjt trycket till 2,1 bar så det var ganska mycket luft i så jag hoppades det skulle hålla.

Först ut idag var Oskar i klass 10-12 år.

Han var taggad och tyckte det skulle bli kul att köra.
Han är som mig ganska teknisk och körde riktig bra i kurvorna och på de stötiga partierna.

Han låg och körde med ett gäng hela tiden och han tappa lite på rakorna men kom ikapp på de tekniska partierna.

Han lyckades till slut köra in på en superfin 3:e plats så han fick stå på pallen, riktigt kul.
Sen var det dags för mig att köra. Missa uppropet igen så jag fick stå sist. Hade fullt upp med att heja på Oskar.

Jag kom iväg ganska bra idag också och lyckades hålla i ganska bra.
Det kändes att jag hade i lite högre tryck idag för det blev lite småstötigt och jag fick lite svårt att växla och bromsa när jag skulle ändra grepp snabbt. Men jag gjorde inga större misstag det blev bara att jag gled ut lite för mycket i några kurvor.
Sista varven så körde jag med Fredrik och Salvador som var lite framför mig. 
Fredrik var lite starkare än mig men jag kom ikapp på de tekniska partierna.
På sista var vi nästan ikapp Salvador och på slutet gjorde jag ett litet ryck och kom om Fredrik men lyckades inte komma ikapp Salvador.
Kul att det blev lite fight och spurtstrid på slutet.

Nu har jag stått och hållit reda på varven för dam och herrelit.


Damelit togs hem av Zoe Jane Bäckstedt som tog ledningen ifrån start idag och bara utökade.


Det var länge fight mellan hennes teamkamrater bakom där Alma Johansson tog 2:a platsen 

Och Suzanne Verhoeven knep 3:e platsen efter att Xaydee Van Sinaey fått lite tekniskt strul.


I herrelit var det en grym start där Timon Rüegg tog ledningen direkt.


Han körde som igår och utökade sakta hela tiden. Han har ju en teknik som är lite bättre än alla andra i fältet här.


Närmast jagande är Gilles Mottiez


Och på 3:e platsen är lagkompisen till Timon Joran Wyseure som också ligger ensam. Det har blivit ganska utdraget men det är lite omkastningar i placeringarna då vissa fått tekniska problem eller bara gått ut för hårt.

Men Timon var det ingen som rådde på idag.


Gilles Mottiez Hade jagat ikapp lite på slutet och tog 2:a platsen.


Och på 3:e kom Ugo Ananie som var en liten bitt bakom.


Fullständiga resultat ifrån Stockholm Cyclocross Weekend finns här.

Nu är det dags att plocka ner hela banan här. Har blivit en lång helg här i Täby Park.
Men roligt att tävla och få vara med och hjälpa till och se alla andra köra.

Inga kommentarer: