måndag 27 juni 2022

XCO SM Banan och Väsjöbacken idag

Idag blev det dubbelpass. Först på morgonen blev det en sväng till Bruket för att testa XCO SM banan igen.
Tänkte köra ett varv lugnt och sen köra ett snabbt.
Efter första varvet så möte jag på den evigt unge Världsmästaren Tommy Olsson med några till ifrån IK Sala.
Jag hängde på dem och de hade också planen att köra några varv hårt. 
Vi samlades ihop vid start och då kom Gunnar Tyren med Irma och Stefan och de skulle också gasa på några varv så nu var vi ett helt gäng snabbingar.

Vilken sparring det var. Vi gasa på och inte helt oväntat försvann de i backen direkt. Jag fick sällskap av några andra ifrån IK Sala. De var starkare än mig uppför men jag körde ifrån utför.
Kul när man är bra på olika saker men ändå kan håla skapligt jämt tempo.

Det fick räcka med ett hårt varv för mig då jag skulle cykla hem också.
Fick dock nytt personligt rekord igen så det känns bra att formen är på G.


Stod och heja lite vid backen innan jag drog hem. Hade inte orkar köra 3 varv till i den farten jag hade hållit nu i värmen som var. Får se om jag hinner med en tävlingsträning här innan SM.

Cykla hem sen och det var riktigt fint runt Järvafältet när solen låg på.


Tanken var att vi skulle ut och bada sen när jag kom hem. Men både mor min och stackars Oskar hade fått solsting och skulle vara hemma.
Eva skulle ha sällskap med Carro så hennes man Peter skulle ut i Väsjöbacken med Tomas och cykla så jag hängde på där också.
Blev en massa hopp och lek och nu satte jag det nya sista hoppet också. Så jäkla skönt.

Jag visade A linjen i skogen som jag tog igår så nu satte hela gänget det. Så kul när det går framåt.

Nu är det bara det nya 3:e hoppet kvar som jag ska sätta sen har jag lyckats tagit allt vid Väsjöbacken.
Nu gäller det bara att få lite fart också för jag känner mig fortfarande ganska långsam. Men det kommer sakta men säkert. Jag gör ju framsteg hela tiden vilket är grymt kul.


Inga kommentarer: