torsdag 23 juni 2022

Full fart vid Väsjöbacken

Ikväll blev det en tur till Väsjöbacken med Mikael Karlsson.
Vi fick grymt fint väder och torra fina banor.
Blev en hel del hoppande idag. (Foto Mikael Karlsson)

Jag har ju precis lärt mig att komma över de 2 dubblarna i mitten av backen.
Nu har Väsjö Bikepark byggt ytterligare 2 direkt efter, helt fantastiskt nu kan jag fortsätta träna på nya hopp.
Det tredje hoppet har en liten step down efter dubbeln så ska man komma över hela får man ladda på ganska ordentligt. 
Det vågade jag inte idag. Det sista dubbelhoppen var inget platåhopp utan var utgrävt lite i mitten så där fick man också ladda på lite eller wheela sig igenom.
Blev det senare för mig.
Får öva mig mer på att sätta de ordentligt också nu.
Hoppen avslutades vid bergshällen sen.

Vi körde en del i skogsbitana också och jag fick en hel del nya personligt rekord idag. 
Känner fortfarande att jag ligger alldeles för mycket på bromsen så det ska gå att förbättra en hel del till.


Kul när det går framåt. Riktigt kul och köra och trevligt med sällskap så man kan pusha på varandra lite.

Inga kommentarer: