söndag 7 augusti 2022

Flottsbro hopp och lek

Idag blev det Flottsbro med Peter, Tomas, Fredrik och Oskar.
Riktigt kul att komma ut och hoppa och leka lite.
Vi körde i stort sett alla spår.


Men ett av målen var att köra Kanonen och Trapp hoppet och de klarade vi utan problem.
Sen ville jag sätta någon tid på DeHåTvå som var med i ProStage banan på Endurocupen. Det gick mindre bra.
Första varven så fastnade jag på samma ställe som jag fastnade på under träningen föra veckan innan racet.
Sen sista varvet skulle jag sätta ett nytt försök och allt gick bra och jag kom igenom stället jag bruka fastna på men efter det fick jag punktering istället.
Riktigt surt när det flyter på så bra innan dess.
Verkade som jag kört på någon spik eller något för det var ett litet hål i mitten av däcket som var för stort för vätskan att tätta.

Oskar körde bra och han klarade dagens utmaning att ta hoppet efter freeride banan. Riktigt grymt att han börjar släppa på igen.


Det känns ändå att jag fortsätter utvecklas hela tiden för jag tar nya personliga rekord hela tiden. Inte med så mycket men det går åt rätt håll och jag känner att jag sakta men säkert vågar stå på mer i de tekniska och branta partierna. Men det tar längre och längre tid att förbättras nu när jag kommit till en högre tröskel.

Det som står på schemat nu är att våga stå på mer när det är brant och tekniskt. Sen är det dags att lära sig hoppa och poppa så jag kan få mer höjd i hoppen.

Inga kommentarer: