onsdag 3 augusti 2022

Test av nya Trek Boone 6

Idag blev det premiärtur av min nya Trek Boone 6.

Det är samma geometri som min gamla Trek Boone hade så det var skönt då jag var väldigt nöjd med den.
Det som skiljer är att ramen är lite lättare och har bredare gaffel och kedjestag så det får plats med bredare däck och får bättre lerrensning.
Sen har ISOSpeed tagits bort där framme och ersatts av ett mer vibrationsdämpade styre.

Sen på tävlingshjulen jag har nu som är Bontrager Aeolus XXX 4 så är profilen högre.
Blir lite mer aerodynamiskt och kanske skär genom lera bättre, Kan dock bli lite styvt men tyckte det kändes bra idag på de grusvägar och stigar som jag körde på.

Laborerade lite med styrhöjden. Brukar köra med 2 stora brickor under styrstammen som för mig har gett bästa prestanda för att köra upp och ner och kunna hoppa över mindre hinder.
Men jag ville testa endläggena också för att se så inte minns preferenser har ändrats.

Som det kändes nu så kommer jag ha kvar 2 stora brickor under styrstammen.

Var kul och köra cross igen det var ett tag sen jag gjorde det sist.

Inga kommentarer: