tisdag 16 augusti 2022

Skeppsholmen GP

Ikväll var det dags för lite landsvägsrace iform av Skeppsholmen GP.
Det var en kort bana på 800m som skulle köras i 30 minuter plus 2 varv.

Banan gick i en rektangel med ett par snabba kurvor och en liten backe. I de tighta kurvorna blir det alltid ryckigt så det gäller att försöka ligga långt fram.


Det går fort i början så det spricker upp tidigt och många blir avhängda.
Jag hamnar i andra gruppen då det gick alldeles för snabbt för mig där framme. Jag orkar inte ta mig längst fram och då blir det gummisnoddseffekt när man hamnar längre bak i alla kurvorna.

I gruppen jag hamnat i är det 2 starka som drar mycket och jag har svårt att hänga på hjul men får som tur var lite återhämtning i kurvorna där det går lite lugnare.
Vi kör på men efter 17 varv så blir vi varvade av Björn Gustavsson, Mårten Knutson och Mårten Bergqvist som gott igen rejäl utbrytning.

Får känna mig riktigt nöjd ändå för halva fältet åkte av och blev varvade och jag lyckades hålla ut näst längst.
Det är svårt att hålla sig kvar när varvet är så kort och krävande.
Grymt kul att köra och få lite bra träning.
Här har vi pallplatsen i min klas.


Stannade och tittade lite på A klassen och där gjorde Carl Kagevi processen kort och drog iväg tidigt och tog vinsten.

Det var ett intensivt jagande bakom men de lyckades inte samarbeta ordentligt för att jaga ikapp.


Fullständiga resultat ifrån Skeppsholmen GP finns här.
 



Inga kommentarer: