tisdag 28 mars 2023

Långpass igen på 142 km och 2080 höjdmeter

Blev ett långt pass idag igen. Blev lite småböljande fina vägar mot Denja först längs vattnet..

Vi hade turen med fint väder idag igen och vi passade på att åka upp mot fyren Fabo de Cabo de-la Neo.

Blev en fika sen innan vi drog inåt landet för att köra upp i bergen.

Sen kom höjdmätetrarna sakta men säkert och innan vi skulle gå på den stora klättringen upp mot Coll del Rates så körde vi en stadig lunch trodde jag.


Jag han komma ca 5-6 km sen börja blodsockret pippa lågt så det var bara att släppa klungan och stanna och dra i sig en godispåse och halsa lite sportdryck. 
Sen körde jag på själv uppför Coll del Rates stigningen men möte på de andra som var påväg ner när jag nästan kommit upp.

Det var riktigt rolig nerför så det var värt besväret att cykla upp hela vägen.
Sen körde vi ganska lugnt hem de sista milen men i sista uppförsbacken gasades det på lite gran.

Jag drog igång en spurt på slutet då Strava visade att det var 50 m kvar för skojs skull. Det visade sig att det var 500 m kvar så jag var helt rökt när de andra hade gasat ifatt och om.
Men kul med en liten spurt på slutet i alla fall.

Erik och Ricky tog den sista spurten upp till Hotelrummet sen.

142km och 2080 höjdmeter fick vi ihop så nu är man lagom mör.





Inga kommentarer: