torsdag 30 mars 2023

Calpe dag 5 med minihammaren

Idag skulle det köras lite kortare men fortfarande 2261 höjdmeter på ganska branta stigningar. 
Jag började känna mig riktigt sliten och redan i den första långa backen upp mot El Castell de Guadalest så tappa jag och orkade inte ta mig tillbaka.
Fick bli eget lugnt tempo för att återhämta mig lite.

Väll innan toppen fortsatte jag på rundan och börja köra neråt efter rutten men kom sen på att de skulle fika och såg att det var en bit till efter att jag hade kört ner så det var bara att vända tillbaka och cykla upp igen.

De var klara när jag kom upp så jag skippade fikat och körde med ner mot vattendämningen.

Riktigt fint där nere med bra utsikt och klart vatten.

Jag bestämde mig för att köra hemåt efter det då jag kände att jag inte skulle orka hålla deras tempo i backarna som var kvar.

Blev riktigt lugn cykling hela vägen hem men fick ändå ihop 3 h och 18 minuter och 75 km med 1219 höjdmeter.



Resten av dagen så fick det bli SPA och sova. Riktigt skönt och få slappa lite.


Inga kommentarer: