torsdag 30 maj 2024

MTB Täby KM Löttingekullen

Ikväll var det MTB Täbys KM serie vid Löttingekullen.
En riktigt utmanade bana med branta uppförsbackar och tekniska roliga utförslöpor och steniga partier och en hel del kurvor.
Min klass skulle köra 5 varv på hårda banan.
Jag kom iväg bra i startbacken första skede men sen tappa jag som vanligt då det var en ganska lång och seg backe.

Men utför flöt det på riktigt bra Megamo:n svalde allt och var riktigt följsam.
Grymt kul och köra.
Riktigt bra grepp idag då det var snustorrt också.
I Sollentuna hade det ösregnat i natt så jag trodde det skulle vara blött. 
Men det hade tydligen inte regnar så mycket här.

Jag hade en riktigt rolig fight med Johan Lindestaf. Vi låg ihop hela racet. Han var starkare än mig uppför men jag lyckades gneta mig ikapp utför.

Vi körde väldigt jämt idag och det var aldrig några större luckor förutom målbacken.
Där fick jag ligga i för att komma ikapp.

Skönt att jag lyckades köra ikapp utför hela tiden.
Johan hade dock lite för lite luft i framdäcket så han vågade inte dra på för fullt. Han kör ju mycket enduro som jag så han brukar kunna gasa på ordentligt utför annars.
Jag hoppades jag skulle kunna ta mig om efter målbacken på sista varvet men det var så tight att komma om. Speciellt när vi är ungefär lika snabba. Då måste jag ta i mycket mer för att komma om och det hade jag inte krafter till.

Jag hade inga problem att hänga på till målbacken. Men sen la Johan in en till växel och där orkade jag inte hänga på.
Johan tog den spurten ganska enkelt men det var riktigt kul ändå och få fightas.
Alltid kul när jag har någon att jaga.

Inga kommentarer: