torsdag 23 maj 2024

Smack race Norrtälje

Ikväll var det dags att testa SMACK Serien för landsväg som ikväll arrangerades av CK Norrtälje i Lohärad.
Det var en ny bana för i år som gick i en triangel.
Väldigt platt med 3 skarpa kurvor som passade mig bra.
Den var 1,7 km lång och vi skulle köra 40 minuter + 1 varv.

Jag värmde upp med ett gäng varv på banan med team kompisen Otto ifrån Rocket Racing Sweden 
Kändes ovanligt bra i benen idag.

Sen var det dags att starta vid 19:30 tiden. Alla klasser startade samtidigt så det skulle gå fort.

Första varvet var ett mastervarv sen släpptes det på.
Jag försökte hålla mig långt framme hela tiden för jag ville inte hamna i gummisnoddseffekten i de skarpa kurvorna.
Vägen var ganska smal också så man hamnade lätt på efterkälken om man inte var med där framme.

Jag lyckades ganska bra med att hitta fram i klungan men det blev lite jojoåkning då jag också försökte vara inbäddad i klungan för att inte behöva ta i för mycket.

3 kom iväg ganska tidigt med Calle Friberg, Johannes Gårdh och Per Strömblad.

Där hade jag ingen chans att orka hänga med men i huvudklungan som jagade så gick det bättre.

Lyckades hänga med i kurvorna trots att det var lite trångt.

Höll på att åka av någon gång när tempot höjdes men det var bara under en kort stund så jag han som tur var ikapp till nästa kurva.
Med 2 varv kvar så saktades det in lite och klungan samlades ihop men sen ut på sista så började det gasas ordentligt.
Jag lyckades hänga med ganska långt fram och ut ur sista kurvan med en ganska lång slutspurt började det köras på direkt.

Jag lyckades ligga på hjul nästan hela tiden och sista 100 metrarna var det bara att ge allt.

Gick över förväntan och jag lyckades köra in på en 4:e plats i min klass. Grymt nöjd med det och att jag över huvud taget lyckades hänga med i huvudklungan när A cyklisterna var med där också.
Fullständiga resultat finns här.

Jag tog verkligen ut mig idag. 302 watt i medel på 20 minuter trots att effekten gick upp och ner så mycket med ett max på 1165 och jag var bara 2 slag ifrån maxpuls på slutspurten.
Garminklockan tyckte jag skulle vila i 3,5 dag efter det passet.




Inga kommentarer: