fredag 17 maj 2024

Blev ett hårt varv på NICK spåret

Ikväll blev det sen träning. Planen var först att åka till Märsta och köra Smack MTB Serien. Men som vanligt fastna jag på jobbet och han inte ditt.

Fick bli ett sent pass själv. Kom iväg lite efter 20 tiden och bestämde mig för att köra ett hårt varv på NICK spåret istället.

Kändes helt ok i benen trots gårdagens tävlande men jag hade inte riktigt det där sprättbenen.

Tekniken var ganska bra också men jag gjorde lite dumma sena inbromsningar så jag inte fick med mig farten ut ur en del kurvor och tekniska partier.
Vet inte om skallen var för trött för att tänka ordentligt för det var ganska enkla misstag jag gjorde på en del ställen där jag tappa flytet helt.

Men fick en tid på 48:50, 2 minuter ifrån mitt personbästa med betablockerare. Så lite bättre ska jag kunna.
Det var precis 2 år sen jag tog det rekordet.



 

Inga kommentarer: