söndag 26 maj 2024

Heldag i Järvsö

Blev en heldag i Järvsö Bikepark med Oskar, Mikael, Fredrik, Peter och Tomas. Roger var med också men skulle ta det lugnt med XCO hojen istället.
Kunde inte bli bättre väder och förhållanden än idag.
Sol 20-25 grader och snustorra banor.

Oskar körde första varven med sin hardtail. Cykeln är trailbetonad med flacka vinklar och riserstyre och dropperpost.
Men när det brantare till och blir stenigt och stökigt så är den inte så rolig att köra,

Jag frågade om han ville att vi skulle hyra en heldämpad och först ville han inte men efter ett par varv till så tyckte han ändå att det kunde vara en bra idé.
Så jag hyrde en cykel åt han så han kunde testa ordentligt.

Oskar hängde på de stora grabbarna på Top Pop och En tuff brud och tog sig ner utan att sätta i fötterna.
Grymt att han börjar komma igång igen med cyklandet.

Jag hängde med resten av gänget på Itzy Bitzy ett varv och Twist Twist. Dock blev det ingen Kristin den här gången.
Twist Twist kände jag att jag behövde åka mer på som vanligt. Klarade inte alla hoppen där igen.
Tycker jag borde kunna ta den om jag bara vågar släppa på lite mer.

Blev en riktigt fin dag i gott sällskap i Järvsö.

Inga kommentarer: