lördag 8 juni 2024

Arlanda Testtrack

Ikväll var det dags för Arlanda Testtrack.
Vi var återigen ett ganska stort gäng ifrån Rocket Racing Sweden som skulle köra så det var riktigt kul.

Redan ifrån start så drog Sebastian Grass iväg och jag följde med. Lite för tidigt för mig att börja gasa så hårt men jag lyckades hänga på.
Vi blev inhämtade efter ett halvt varv. Sen avlöstes attackerna ifrån oss i Rocket och några till. 
Jag försökte som vanligt hålla mig ganska långt fram så jag inte skulle hamna i jojo effekten för mycket i alla skarpa kurvor.

Det gick riktigt snabbt ett tag speciellt i målbacken där jag har tappat förut.
Men jag har lyckats få med mig ganska bra fart ut ur kurvan innan så jag orkar hänga på hela vägen.

På sista varvet så drogs farten upp igen som vanligt.
Lyckades dock komma upp riktigt bra i näst sista backen där jag körde om en del i kurvorna.

Tänkte det här ser bra ut då jag brukar kunna köra om i kurvan till målbacken också.

Kom in i bra fart och lyckades komma ut med bra fart också men tyvärr kraschade en presis framför mig så det blev klungkrash.
Lyckades väja undan för ett par men fick dra ner i diket och lägga mig själv.
Ingen större fara men där rök en fin placering.
Typiskt när man var med långt fram.
Men skönt att ingen skadade sig svårt.
Får vara riktigt nöjd att jag klarade att håla mig så långt fram.
Fick bra effektsiffror för att vara mig också.
305 watt på 20 minuter trots att effekten gick väldigt mycket upp och ner.

Fullständiga resultat ifrån Arlanda Testtrack finns här.

Inga kommentarer: