söndag 2 juni 2024

Lugnet XCC done and dusted

Idag var det dags för Lugnet XCC. Grymt mycket kortare och inte lika backigt och tekniskt som igår.
Den här gången hade jag hunnit köra banan också så nu viste jag vad som skulle komma.
Värmde upp med att köra Gamla Mormor och Gruvfrun med Oskar 


Sen vid 11:30 var det dags att starta.
6 varv skulle köras på den 1,3 km långa banan.

Idag gick det tyvärr inte så bra i starten då pedalen inte klicka i. 
Lyckades komma ikapp lite men blev som vanligt ifrånkörd uppför.


Dock så var backen inte så lång och brant så jag lyckades komma ikapp några utför.


Jag lyckades köra om Henrik Widestadt och vi låg och fightades ett tag då han var starkare än mig uppför.
Men jag lyckades få en lucka utför och höll den in i mål.
Var skönt att jag lyckades köra på lite på slutet.
Fullständiga resultat ifrån Lugnet XCC finns här.

Efteråt åkte vi hela familjen upp till toppen och såg på utsikten.

Innan vi skulle hem tittade vi lite på eliten när de körde också.


Där körde Leo Lounela starkt och gick iväg ganska tidigt och höll hela vägen in till mål.

Nu är vi påväg hem efter en hektiskt helg här upp i Falun.
Får tacka Jocke och Jessica för grymt boende och härligt sällskap.
Alltid kul och komma upp hitt och få göra lite annat än och cykla också.





Inga kommentarer: