söndag 16 juni 2024

Då var CES Flottsbro kört

Idag så var det dags för Capital Enduro Series omgång 2 i Flottsbro.
Det var både jag och Oskar som skulle köra så det var riktigt kul.


Vi hade hunnit köra banorna 2 varv igår och körde 2:an och 5:an som uppvärmning idag.

Vi hade fått riktigt fint väder och det var snustorrt på banorna så det kunde inte bli bättre.

Banorna var inte så grymt tekniska som de var för 2 år sen när jag körde här så det var inga problem att ta sig ner för varken mig eller Oskar.
Men som vanligt är det alltid svårt att köra fort.

Första banan var nog den lättaste. Ganska snabb och något brant parti och lite hopp på slutet.


2:a banan var ganska tung. Det var en del plattåka och lite uppför också. Körde med dropperposten uppe där ett par gånger och sen avslutades den med en ganska brant utför med stenar och rötter.

På 3:e så var det ganska många tighta svängar och skapligt brant på sina ställen. Den var nog än av de svårare tekniskt.

På 4:e var det en ganska enkel början men sista biten var riktigt brant och stenig. Inge problem att ta sig ner men jag fegade alldeles för mycket där.

Sen kom sista banan. Den var ganska teknisk och den absolut längsta. Det var riktigt mycket trampa på den också. Det var på gränsen att jag vile köra med dropperposten uppe på den men det var ganska mycket kurvor också så det blev aldrig av.

Gjorde en del misstag och lyckades köra ikapp sonen min på 2:a banan också då stackaren kör hardtail och hade det lite tungt på sina ställen.
Men mest förlora jag på att jag fegade alldeles för mycket.
Skallen säger bromsa hela tiden även fast det är ganska lätta partier. 
Cykeln klarar allt utan problem så jag kan helt klart släpa på mer.

Riktigt kul att köra och jag får gå hem och öva mer helt enkelt.


Oskar var inte trött efter allt cyklande utan ville köra bilarna vid backen också.
Klart han fick det när han kört på så bra.


Fullständiga resultat ifrån Capital Enduro Series i Flottsbro finns här.



Inga kommentarer: