fredag 28 juni 2024

Ett halvhårt varv på NICK

Idag blev det i alla fall ett varv på NICK spåret. Blev ju inget igår när mitt blodsocker spökade.
Nu var det tvärtom istället att det var högt och inte ville gå ner.
Det gjorde att jag blev extra törstig i värmen och jag hade bara en flaska med mig.
Körde inte riktigt på max den här gången utan försökte hålla ett högt och jämt tempo.


Det är lite svårt på den banan för jag får nästan maxa för att komma uppför backarna.
Tror det är det som är problemet för mig att jag kör för hårt i början så jag knappt orkar ta mig fram i slutet.

Kändes som jag körde tekniskt ganska bra och fastnade inte på så många ställen och fick med mig fart på de flesta ställena.
Det går alltid att förbättra men den här gången fick jag inte problem med fingrarna som sist jag körde.
Kom in på 51:03 och det kändes mycket mer avslappnat än förra veckan då jag bara körde lite snabbare på 50:38.

Får se om jag kan maxa nästa vecka och hoppas jag kommer under 50 min.

Inga kommentarer: