lördag 8 juni 2024

Scania Grand Prix blev en tung historia

Idag var det dags för 3:e tävlingen i Stockholm 4:a dagars.
Nu var det Scania Grand Prix som skulle köras i Södertälje.

Det är en ganska backig bana med 2 större backar som är lite längre än vad jag klarar av i hög fart.
Vi var några stycken ifrån Rocket Racing Sweden idag också som skulle försöka köra om någon placering.


Som vanligt så gick det grymt snabbt i början och jag höll nästan på att bli avhängd i första backen.
Lyckades hålla i 2-3 varv men tappade i backen igen sen och lyckades komma ikapp utför men då kom mälbacken och jag tappade nästan igen.
När vi sen kom till den första långa backen på banan så hade jag bränt alla tändstickor jag hade och tappade klungan.

Fick köra resten av racet själv. Jag hade några bakom mig men de var för långt bak för att jag skulle släppa på farten.
Såg att några fler tappat klungan framför men de var för långt fram för att jag skulle orka jaga ikapp.

Försökte hålla mitt tempo och målet blev inställt på att inte bli varvad istället.

Vakna till liv lite de sista 2 varven och lyckades hålla mig ifrån att bli varvad eller ikappåkt.

Var riktigt tungt idag, hade 38 watt lägre effekt på 20 minuter idag än vad jag hade igår trots att det var så backigt.
Blev alldeles för mycket att ligga på hög effekt i backarna så det blev för mycket att försöka återhämta sig på resten av banan.

Skönt och ta sig i mål i alla fall.
Fullständiga resultat ifrån Scania Grand Prix finns här.

Stannade och tittade lite på B åkarna 

Gick riktigt snabbt där också och många blev avhängda där också på den utmanande banan när de här killarna höjde tempot.




Inga kommentarer: