onsdag 27 augusti 2008

MTB Sthlm och en redig semester...

Idag var det MTB Sthlm i Lida så jag tog och cykla direkt från jobbet. Blev en lagom uppvärmning på 1:10. Anders Skog och kompani hade gjort om banan lite. Det var fortfarande mycket skog men dom hade lagt till lite grusväg så man kunde köra om också.

Jag tycker banan var grymt rolig, kanske för att det var skapligt tekniskt och inte allt för mycket backar. Kan ju vara för att jag gick och vann också....;o)

Tog starten i vanlig still och släppte inte förbi någon efter det. Hjalmar Bengtsson var uppe och nosa där bakom första varvet men tyvärr så åkte han på en punktering. Så det var bara att åka i ensam majestät hela vägen till mål. Synd att det inte var så mycket motstånd men alltid skönt att få vinna i alla fall.

Måste ju få in vanan till helgen så man kan få stå högst upp på pallen på SM i långlopp nu på lördag....;o)
Där vill jag så klart vinna och det är nog inte helt omöjligt.
Det är Michael Johansson, Magnus Pettersén och Magnus Mattsson som är mina största hot. Jag har slagit alla i år på någon tävling så jag hoppas kunna köra skiten ur dom på lördag också.
Resultat från dagen kommer upp här lite senare.

Igår var jag och Eva och beställde en resa.
Så nu ska

och

till Marsa Alam och

och titta på lite

och alla fina

Det ska bli så grymt skönt, hela 18 dagar med sol och bad och käka hur mycket man vill,
det är nämligen all-inclusive på hotellet så man kan äta ihjäl sig mellan 07-22 sen kan man vila lite....:o)
Man behöver inte bry sig om någonting, städar gör dom varje dag också så vi kommer bara flyta runt där i nästan 3 veckor och bara snorkla och pilla oss i naveln.
Och det bästa av allt.... gissa vad hela kalaset gick på?????........
futtiga 8500:- per person med allt inkluderat, nästan gratis kan det bli bättre???
Ja det kan det, enligt säkra källor så ska Marsa Alam vara det bästa stället i hela Egypten om man gillar att snorkla och se på koraller då det fortfarande är ganska orört där nere då inte alla feta turister har hunnit klampa ner allt.
Och jag som tyckte att Hurghada och Sharm El Sheik var grymt.

2 kommentarer:

Steffoboy sa...

Dra på trissor! Ja, det verkar du gjort rejält på sistone! Äntligen öser du på så framgångarna drivs in i mängder.

Grattis till silver på långloppet/SM. Av mellantiderna att döma hade du vunnit om loppet var någon mil längre, eller?

Och sen semester på det! Värsta låga priset för så många dagar!

Per Kumlin sa...

Ja nu på slutet har det gått bra så det känns skönt att man kan avsluta sesången på top....;o)
Ja Långlopps SM gick bra också, tror också jag hade behövt 1mil till för att komma ikapp. Kom ur min SM koma när det var 3½mil kvar så då kötta jag om 3 H30 åkare och ett gäng andra.
Japp semester blir belöningen ska bli kul och få lite sol och värme.