torsdag 9 april 2015

Taxben och storsläggan

Idag blev det jobblöpning. På väg till jobbet så hade jag fått lågt blodsocker och hamrade igenom totalt. Hade 3.0 när jag kom till jobbet trots att jag tryck i mig godis på vägen. 
Ibland är min diabetes lite skum.
På väg hem så ville inte benen alls trots lite högre blodsocker.
Försökte ta i och jag fick upp flåset skapligt men benen ville inte.
På något sätt kändes det inte så tungt i benen men de gick bara inte att ta långa steg. 
Jag sprang som en liten tax med ihopbyndna ben med pyttesmå steg.
Det var helt omöjligt att sträcka ut dem idag. Min löppstil brukar vara lite stel och krystad men idag var det utöver det vanliga.
Tog 18:32 på väg hem idag, det är över 2 minuter ifrån mitt rekord.
Jag som skulle försöka komma under 17 minuter.
Får göra ett nytt försök med lite friskare ben och inte få hammaren på väg till jobbet.

Inga kommentarer: