söndag 3 januari 2016

3 timmars sprättdistans

Idag blev det kombinerat distanspass och lite teknik med fart.
Skulle ut och köra med Ville och han skulle ta ett kortare pass så vi tänkte att vi skulle ut och gasa på blåa.

Jag behöver komma igång med träningen ordentligt nu efter all julmat så att köra på lite skulle bli kul.

Vi bestämde oss för att köra på och köra så länge tills vi tröttna eller Ville skulle varva mig.
Det blev det förstnämnda efter 7 varv var det fortfarande långt kvar tills Ville skulle varva mig och båda började känna sig lite krispiga.
Den är grymt krävande den blåa banan för det finns inget riktigt bra ställe där det går att vila på.
Antingen går det uppför eller så är det väldigt tekniskt eller går nerför på smala stigar.

Efter att Ville dragit hem så fortsatte jag en lugn runda runt Järvafältet. Fortsatte med lite tekniska stigar och försökte även  att lärar mig köra på bakhjulet lite gran.
Blev en fin runda på 3 timmar och endast 45 km körda. Man kommer inte så långt när man kör i skogen.

Inga kommentarer: