söndag 13 mars 2016

Teknikträning på S-Works Epic

Idag blev det grym teknikträning med Hjalle och Ville. Tänkte att nu skall min S-Works Epic köras in ordentligt i skogen så jag lär mig hur den fungerar bland stenar och rötter och kurviga singeltracks.





























Hjalle och Ville är grymma tekniskt så det är perfekt och kunna köra efter dem så jag ser hur spåren skall tas.
De kör på lite bröttigare ställen än vad jag gör men det är alltid kul och se hur det skall tas.





























Utför var jag chanslös idag men på platten kunde jag hålla jämt och uppför gick helt ok. Här har vi ett av de roliga små droppen. Jag körde bara utför medan Hjalle och Ville körde både uppför och utför.





























Från början var det tänkt att det skulle vara ett distanspass i skogen men vi hitta så många roliga ställen att köra på så vi stanna hela tiden och testade lite nya vägar och tekniska partier.





























Blev några varv på Keps Cup banan som gör i Löttinge nästa vecka också. Körde på lite uppför sen blev det mycket lek utför med många stop.

På hemvägen så skulle vi testa Villes lunchbacke. Han har lovat en lunch till den som klarar att cykla uppför utan att sätta ner foten. Tror ingen har lyckats med det än för den är grymt brant och riktigt stenig.
Det syns inte så bra på bilden men precis vid trädet framför Hjalle så börjar det och det är inga små stenar.





























Sista hindret för dagen var den här trappan. Ingen lyckades, jag försökte inte ens för den såg för brant ut.
Ville har klarat den en gång förut i torrt och fint väder.





























Vi var ute i 4 timmar men det blev bara 3 timmars riktig cykling, men oj så kul det var. och så fick jag min Epic ordentligt inkörd också.

Inga kommentarer: