onsdag 15 juni 2016

30 sekunders intervaller på racern

Idag blev det korta intervaller till och från jobbet. Missade träningstävlingen i Årstaskogen då jag skulle ha möte på kvällen så då tog jag racern i stället för att kunna ta mig fram snabbt.
Blev naturliga intervaller i de backarna som fanns och jag lyckades få till en ganska skaplig effekt i en av backarna.
922 watt i medel och 1477 watt i Max så det får jag vara nöjd med.


På väg till mötet blev det också några intervaller i de backar jag körde förbi. När jag väll kom fram så visade det sig att mötet var inställt.
Då jag redan kört några 30 sekunders intervaller tänkte jag att det är lika bra att fortsätta.
Körde till mitt gamla hederliga ställe vid Strandvägen och drog av 5 stycken till.

Jag körde varannan i hoddsen och varannan i bocken och det här var första gången i mitt liv där jag fått både bättre tid och effekt i bocken. En hel sekund snabbare än i hoddsen och hela 35 watt mer.
Kanske börjar få lite stil på landsvägscyklingen tillslut.

Blev lagom mör av det då det blev runt 12 stycken totalt idag. I morgon blir det nog lite lugnare igen då jag ska ha ett cykelevent för Cykloteket. Ska bli kul och se vad det bär av.

Inga kommentarer: