torsdag 16 juli 2009

Då var SM tempot avklarat.

Kan inte påstå att jag är nöjd. Tempot börja med en riktig slakmotor på 3-4km på grusväg. Sen var det någon kort bit stig sen fortsatte det med grusväg och uppför. Var typ 2 kortare nerförslöpor som var lite tekniska, resten var bara grusväg och uppför.
Kändes segt i starten och jag hade inget tryck i pedalerna uppför. Det var inte förrän vid den första riktiga utförslöpan som jag vakna till liv.
Tyvärr var det lite sent då halva loppet redan var kört. Men det blev lite roligare när det kom sådant före som jag har lite fördel av.
Rullade in på tiden 27:32 som gav mig en blygsam 13:e plats.
Hoppas på lite bättre fart i morgon på XC:et. Brukar ha lättare att ta i när jag jagar någon och i morgon är det lite mer tekniska stigar som gynnar mig lite mer. Men det är ännu mer uppför också så jag får se hur det går. Får försöka att inte tappa allt för mycket uppför och sen släppa på som fan utför.
Resultat för H30 i SM-tempo kan ni hitta här.
Banan i morgon kommer vara utslagsgivande så det heter duga. Här är en liten karta med höjdkurva för dom som är intresserade.
5 varv ska avverkas i morgon så nu ska jag gå och vila upp mig.

Inga kommentarer: