lördag 25 juli 2009

Sista dagen kvar i Bulgarien

Ja då börjar det närma sig hemfärd igen. Det som var så skönt att få allt fixat till sig. Maten framdukad när man kom ner och sen var det städat och bäddat i rummet när man kom upp igen. Vem ska göra det när vi kommer hem igen????? Har ju nästan blivit lite bortskämd här när jag inte behövt tänka på någonting alls.

Igår blev en ganska lugn dag igen. Eva och jag drog till stranden och hoppa i vågorna lite gran, så lättroad man är....

Var inga jättevågor direkt så jag kunde inte surfa på dom så det var lite synd men jag fick några roliga plask i alla fall barnrumpa som jag är ibland...

Blev en sväng på stan på kvällen också. Johonny och Marie gick in på det lokala karaokehaket medans jag och Eva drog vidare in mot centrum.

Hitta en hel del ställen som verka vara nordiska.
B.la Valhalla, H.C Anderssen, Kung i baren och så Den Glade Viking som jag och Eva våldgästa.

Kan nog säga att vi höjde medelåldern ett snäpp när vi steg in. Det var tydligen ett danskt happyevent för fjortisar där inne.
Men det var grym musik så det gjorde ingenting.

Idag så är det då sista dagen här i det fina och varma Bulgarien. Så det blev en trip till Nessebar med båt.

Där strosa vi runt bland gränderna och titta runt bland dom alla souvenirshoppar och restauranter. Eva och jag avsluta med att ta ett sista dop i havet. Fanns tyvärr inget intressant att se på där nere och det var långgrunt också. Simma ut runt 400m och det var fortfarande så att man kunde stå.

Har nog blivit lite för bortskämd med Egyptens fina koraller och djupa avgrunder där jag kunde dyka i oändlighet utan att bli utråkad.
Här var det bara ner och konstatera att det var sand, lite gröna alger och någon enstaka liten färglös fisk som simma iväg i ren förskräckelse när jag kom simmande.....
Blev inte allt för långvarig där nere i vattnet utan gick upp och sola lite gran sen blev det ett sånt där härligt turisttåg hem till hotellet igen.

Inga kommentarer: