onsdag 7 juli 2010

30 sekunders med racern

Idag blev det 10 härliga 30sekunders intervaller efter jobbet. Körde den asfalterade biten som går vid E4:an vid Hagabacken. Började här vid vändplan och slakta sen mig själv i 30 sekunder.
Kom förbi viadukten och med lite bra ben kom jag nästan upp till korsningen där man kör tillbaks till viadukten eller upp mot grusvägen.
Gick skapligt bra men på dom sista var jag ganska stum. Körde med 5min vila emellan och de behövde jag verkligen för att kunna ladda ur mig ordentligt.
Satt riktigt skönt efteråt när jag plockat upp lungorna från marken... Blev totalt 1timme och 30minuter med upp och nervärmning. Det är verkligen härligt att köra nu när vädret är så fint.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Per - ska vi köra lite lvg distans i helgen? Vi kan köra åt mitt håll så får du ett långt pass om du vill. Jag brukar köra ca 3 tim, för dig blir det då ca 4.30

/Norlin

Per Kumlin sa...

Jag är i Rättvik hela veckan då det är Mörksuggejakten och SM så det blir lite svårt tyvärr. Sen drar jag till Canada och Norge i 3 veckor på semester...;o)
Vi får höras senare.

Ha det
Mvh
Per