söndag 18 juli 2010

Första dagen i Canada

Det har varit ganska lugnt idag. Har varit lite smått jetlaggad så vi har bara varit och träffat mormor och morfar i Oakville idag. Det var bra med dem så det var skönt att se. Det blev en trevlig lunch hemma hos dom.
Opa som vi kallar morfar är stjärnkock så han hade lagat till en riktigt god lunch. Han vet verkligen hur man får mat att smaka gått. Vad han än gör så är det otroligt smaskigt. Finns inga restauranger i Sverige som kommer i närheten av hans mat.
Vi har även hunnit med en grillning igårkväll när vi kom fram hos min moster Maria som vi bor hos nu.
Den gick inte av för hakor heller. Känns som jag bara ätit lyxmat sen jag kom hit.
Tog faktiskt med mig hojjen hit också så jag ska väl ut och utforska Toronto lite senare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt! Ha det så bra båda två (eller alla tre) :-D

Per Kumlin sa...

Ha ha tackar så mycket. Det är riktigt fint här och grymt bra väder.