söndag 16 januari 2011

Ett härligt skidpass på Lida med Hjalle

Idag blev det ett lite längre skidpass i Lida. Jag och Hjalle drog iväg vid 13 tiden för att testa det svart vita spåret som skulle vara runt 18km långt.
Det var grymt väder idag runt -4 grader och riktigt bra spår gjorde det riktigt kul att köra. Hade skapligt fäste och helt ok glid också så jag kan inte klaga. Vi tog oss runt på 1:20 tror jag, klockan vissa 1:27 men jag glömde stänga av den när vi tog pauser.














Börjar få in armbågarna lite nu men tyvärr åker de gärna ut igen om jag inte tänker på det riktigt ordentligt. Precis som när jag cyklar....














Men jag känner att jag får grymt mycket mer kraft när jag håller armbågarna längs kroppen så jag måste försöka få det att sitta i ryggmärgen.
Jag menar hur mycket kraft kan jag få om jag spretar med armarna ute i pereferin?
Så här såg det ut när jag försökte saxa upp för en backe, ha ha vilket skämt. Finns mycket att slipa på tekniken där.

När vi kom tillbaks så körde vi 4 varv på den gula 2,5 banan. blev 3 hårda varv och 1 återhämtningsvarv. på slutet. Låg runt 10minuter när jag tog i med ett bästatid på 9:58.
Var riktigt kul att köra idag och Hjalle hjälpte till med tekniken och hålla farten uppe, det tackar jag för.

Inga kommentarer: