tisdag 25 januari 2011

Lite styrka på jobbet. Kändes bättre än igår som tur var.

Har hittat en träningspolare på jobbet som jag kör lite styrka med innan lunchen ibland. Han har kört ganska mycket styrketräning så jag har fått en del tips och trix.
Idag blev det knäböj med stång och vi gick ner under 90grader. Klara 7-8 reps på 102kg så det kändes ganska bra. Körde 6 set. På slutet körde vi bara 90kg och skulle köra 10reps men på de sista kom jag fan inte upp. Jag var glad att jag hade mothållet då annars hade jag nog suttit fast där;-)
Blev lite frivändning på 50kg 3set om 10reps och rodd och situps. Fick ihop en timme på gymet sen skrek magen efter mat.
Har varit månadsmöte med Qbranch ikväll också. Blev lite middag och föredrag på Moderna Museet. De hade tagit in äventyraren Niclas Mårdfelt som har rott över Atlanten.
Kan säga att det är inget jag kommer att ge mig på i alla fall. Vara ute till havs i storm på över 100 dagar och inget vatten. Lätt inte så lockande men var intressant att få höra vad han vart med om.

Inga kommentarer: