tisdag 12 april 2011

Jobbpendling med prologhosta

Blev ett varv uppför Nybohovsbacken på väg till jobbet. Ingen supertid men jag kom upp på 2:39 med vinterhojjen och lite packning så helt fel var det inte. Fick dock jordens prologhosta, hoppas jag inte håller på att bli sjuk för den satt i ett bra tag.
På hemvägen var det tänkt att köra 45/15 sekunders intervaller och få upp flåset lite men jag hade svårt att hitta något bra ställe att göra det på.
Det blev lite naturliga intervaller i backarna och på de stigar som inte lutar neråt. Fick upp flåset så det räckte i alla fall och det brände fint i benen också så något borde det ha gett.










Det är här som Monarken är så effektiv när jag ska köra korta intervaller med kort vila. Jag behöver inte bry mig om nedförsbackar, korsningar, rödljus, bilar, lattemorsor, hundar utan koppel och annat skit som kommer ivägen.
Men det är inte lika roligt och sitta hemma och köra nu när det är fint och torrt väder ute. Nu vill jag ju bara ut i skogen och bränna och sladda runt bland stenarna och rötterna och hitta alla snabba och flowiga stigarna.

I morgon skulle det varit ESDUU Cup men den blev inställd då det var vägbygge på banan.
SMACK har ju dock en tävling runt Tallbacken , Rosersberg i morgon men det känns som det är lite i längsta laget att ta sig dit och starten är 19:00 så jag lär komma hem sent då också. Får se hur det blir, är det fint väder kanske jag drar dit i alla fall. Jag vill ju köra in min Scott Addict R15 också.

Inga kommentarer: