söndag 3 april 2011

Lång dag idag

På morgonen blev det en vända till Norrtälje för att köra dagens Keps cup som Gunnar Töjren hade bjudit in på hemma hos honom.
Det var en utslagsgivande och rolig bana som vi skulle köra 60 minuter på.
Det var Micke som tog starten tätt följt av Ville och sen kom jag. Kände att jag fick grymt ont i ryggen ganska snabbt och kunde inte ta i ordentligt.
(Irma har tagit bilderna)













Gunnar och Norin segla iväg och inte långt efter kom Tommy och Stefan och körde förbi också.


















På slutet lyckades jag få en punktering på framhjulet och då jag inte hade några grejjer med mig så fick jag springa till bilen och laga.
De flesta hade nu varvat mig så jag hängde på Tommy och Stefan när de kom. Jag fick upp farten ganska bra och nu hade ryggontet börjat avta lite också så jag lyckades köra om både Stefan och Tommy.
När tävlingen var klar så hade Gunnar fixat både cyeltvätt, fika och duschmöjligheter, riktigt nice.
Blev lite cykelsnack innan det var dags att ralla vidare till Upplands Väsby för fika och middag hos svärföräldrarna. Han även med att tvätta bilen ganska grundligt då den blivit lerig efter grusvägarna i Norrtälje.

Sen var det dags att gasa iväg till Vallentuna för att hälsa på Evas kusin Linda en snabbis och sen dra vidare till Kungens Kurva för att inhandla lite mat inför kvällens aktiviteter.
Vi skulle nämligen få besök av Jocke, Jessica, Steven och Madde och deras nyfföde son. Blev en riktigt trevlig kväll med mycket skitsnak som vanligt. Precis som det skall vara.
Här har vi 2 stolta pappor medsina söner.















Nu är dagen över och det är dags att gå och lägga sig, Kan meddela att jag inte är världens piggaste person just nu efter denna hektiska men grymt roliga dag.

2 kommentarer:

STIZZE sa...

Verkade som ett bra event och härlig avslutning på dagen :) återkom med rapport från högdalstoppen, jag hade velat köra men prioriterade sömn/återhämtning från gårdagens 200km.

Har du kört förbi nybohovsbacken nyligen, går det att köra med 23mm där förutom sista backen? Jag ska köra backträning igen på 3minuters intervaller och springa med cykeln i backe sista ~25 sekunderna. Kör helst på crossen/23mm men om det inte går får det bli mtb

Unknown sa...

Vilken jädra snygg cykel du har :D