söndag 5 februari 2012

4 varv pågolfbanan i Ågesta idag

Idag blev det 4 varv på golfbanan i Ågesta med Hjalmar. Idag var det raka motsatsen mot igår.
Jag hade skapligt bra glid men knappt något fäste alls.
Vi körde på skapligt hårt eller försökte i alla fall men för mig var det mer ett försök till att över huvud taget hålla mig på skidorna idag.

Jag vet inte vad jag höll på med men när fästet inte var så bra uppför så gick det dåligt i sidled också.
Jag vet inte hur många gånger jag har kraschat idag har helt tappat räkningen. Men så fort det inte var spårat så hade jag svårt att hålla mig uppe idag.

Det blev ju extra kul så fort jag skulle försöka köra om någon. Det var ju dömt att misslyckas.
Gick ur spår och försökte ta i för att komma om och la mig fint i backen ett helt gäng med gånger.
Går det att köpa stödskidor som det går att köpa stödhjul till cykeln??

Det blev svårt att ta i när jag inte hade något fäste. De som känner mig vet hur mycket jag flåsar när jag tävlar eller tar i ordentligt. Men idag så var det nästan prattempo trots att jag försökte köra på.

Tiderna blev
38:28 169/152
41:14 167/152
40:43 163/150
41:36 163/149

För Hjalmar gick det bättre. Han höll sig på skidorna och såg inte nämnvärt berörd ut idag.















Det var kul att få komma ut med Hjalle och köra lite men nu måste jag få upp tekniken igen och hitta rätt valla så att jag kan utmana honom lite bättre. Kan ju inte ge honom en sån här promenadseger hela tiden:-)




















Jobbet skulle bjuda oss på en start i Vasaloppet också. Hade jag inte dragit till Gran Canaria så hade jag planer på att testa och starta. Nu körde vi 4 varv på golfbanan som blir runt 32km på en sammalagd tid på 2:42:01 det är nästan 3 gånger så långt så då skulle jag behöva harva runt i nästan 8 timmar i den farten.
Eliten kör väl lite över 4timmar där, snacka om att jag skulle vara akterseglad om jag ställde upp.
Känns inte så jättelockande att harva runt i 8 timmar precis. Men skulle jag ställa upp någon gång får jag se till att ha lite bättre vallade skidor också.
Förra året körde jag på 31:48 på Golfbanan och under halvtimmen vid rätt förutsättningar borde inte vara några problem.

Inga kommentarer: