lördag 11 februari 2012

Blev både cykel och skidor idag

Först bar det iväg till Ville Sollentuna då han hade ett fint race på sin hemmabana utanför husknuten.
Det var en rolig och teknisk bana med mycket snö och hala kurvor.
Jag hade inte orkat ta av dubbdäcken och det kändes som de var hala i kurvorna då de är så platta så de har bara grepp rakt fram.
Men å andra sidan var det en nedförsbacke som var ganska hall så där var det nog ett plus att ha dem.
Vi skulle köra 4,5 varv så det var ett ganska kort race. Jag tog starten som vanligt och lyckades hålla det i ett varv sen slank Ville förbi och kort därefter körde Gunnar om.
Jag orkade inte hänga på utan det blev till att köra på själv så gott det gick.
Då det gick ganska snabbt så körde vi ett extra varv.
Blev bra fartträning och riktigt bra teknikträning att hålla sig på hjulen och ta sig upp för de snöiga uppförsbackarna.

Gunnar tog hem segern tätt följt av Ville och sen sladda jag in och Andreas.
(Gunnar har tagit bilden)















Ville bjöd på gott fika efter tävlingen medans vi snacka skit om cyklar och tävlingar.

Sen var det dags för dagens andra pass. Blev en vända till Rotebro och InternIT chefen på Qbranch för lite skidåkning.
De har ett lag till staffetvasan så de skulle ut och träna lite och hade bjudit med mig.

Vi körde vid golfbanan vid Rotebro. Det blev först ett varv på 7,5km banan. Det var ganska platt med en hel del kurvor.
Jag drog iväg och höll sen mitt eget tempo.
Vet inte var det blev för tid då pulsklockan la av men det gick väll skapligt fort. Var ca 8 minuter förre Fredrik och 12-15 minuter förre de andra. Fredrik
Vi tog sen ett varv på den kortare 4,8km banan.
Den var lite finare spårat och hade en liten backe.
Jag försökte köra på ganska hårt där också och fick tiden 20:54. Vi hade börjat en bit in på banan så jag fick ta en extra lopp för att komma in till det riktiga målet sen där vi hade bilarna parkerade.
Rotebro
Var kul att få åka lite skidor också medans snön finns kvar.
Blev raka vägen hem sen då svärföräldrarna och svågern med sambo och deras lilla Ellie skulle komma på middag.
Vi bjöd på taco med extra frisk vitlöksdip.

Inga kommentarer: