torsdag 23 februari 2012

Nybohovsbacken x 6

Det skulle vara 4x4 idag men då jag skulle på kompetenskväll med jobbet så kändes det som att tiden skulle dra iväg. Hade ingen större lust att komma hem vid 20-21 för att sen ta hand om Oskar och kanske vid 22 tiden börja träna.
Så det fick bli jobbpendling. Då Nybohovsbacken är precis mellan jobbet och hemmet så passade det perfekt att ta några varv där.

Det blev 1 varv på full spätta på vägen ditt och 5 varv på vägen hem. Kändes skapligt bra i benen idag. Nu var det den där lite mer brännande syran än den där råstumma benen jag hade i föra veckan.

Tiderna blev lite bättre också men nu var det inte så mycket snö men det var halt istället.
Första sträckan gick bra men när jag svängde upp vänster på Alvastravägen så var det till att spinna upp hela vägen till korsningen av Essingeleden nästan.
Tiderna blev
3:23     173/166
3:20     168/162
3:20     170/162
3:16     173/165
3:16     174/166
3:17     174/166
Får se när jag kommer ner under 3 igen. Det blir nog när dubbdäcken åker av för det känns nästan som att köra en pråm med dem på, det rullar inte lätt om man säger så.

5 kommentarer:

STIZZE sa...

Vi borde mötas och dra ett par intervaller där. Jag behöver jaga någon. ;)

Per Kumlin sa...

Tjena Stizze, Det blir nog inte någon mer träning där förrens i april då jag drar till Gran Canaria nästa vecka. Men vill du hänga på lite distanspass i helgen är det bara att höra av dig.

STIZZE sa...

Jag hade tänkt köra cross från snäckan(huddinge c) på söndag, kl 09:00. Det blir ett gäng som kör och brukar ha bra tempo på somrarna, hänger av mig utan problem etc.

STIZZE sa...

Sjukt kul med gc :)

Per Kumlin sa...

Ja det kanske man skulle hänga på. Har inga stänkskärmar på crossen men det ska ju vara fint väder i morgon:-)